Pro Curis support - löser problem via fjärrstyrning!

Med Pro Curis egenutvecklade fjärrstyrningsprogram kan supportärendet lösas snabbt och lätt.

Med programmet installerat på klinikens klientdatorer kan våra supporttekniker koppla upp sig över Internet för att direkt kunna lösa eventuella problem. Programmet är lätt att installera, lätt att hantera och kräver inga förkunskaper - bara dubbelklicka på program-ikonen och följ instruktionerna...
Pro Curis fjärrstyrningsprogram för support kan laddas ner här. (Om nerladdningen inte startar automatiskt, högerklicka och välj "Öppna länk i ny flik...", eller högerklicka och välj "Spara länk som...")

I övrigt när det gäller supportfrågor ber vi er att beskriva felet så noggrant och utförligt som möjligt samt att ange vilken programversion ni använder. Programversionen får ni fram genom att titta under "Om…" i menyn "?". Detta underlättar för oss alla och snabbar upp lösningen på era eventuella problem. Tack på förhand!

Tel: +46-(0)46-400 46 00 (20 30 32)

epost:
support@procuris.se

 

Certifikat för kommunikation med Försäkringskassan

För att beställa certifikat

Gå till https://eid.expisoft.se/ klicka på Beställ e-legitimation. I Produktlista välj Tandvårdsstödet och klicka på Nästa. Följ sedan resten av stegen på sidan.

För att lägga in certifikat i Edward

När du erhållit certifikatet (papper med koderna) från Expisoft, gå till https://eid.expisoft.se/ klicka på Hämta e-legitimation. Fyll i koderna (grupper med HEX-tal) och tryck på Nästa. Spara sedan ner certifikatfilen till valfritt ställe på datorn (memorera platsen för vi skall leta upp filen inne från Edward enligt nedan).

Starta Edward som Systemanvändare. Gå till Systemregister - Interna kliniker. Välj den klinik som certifikatet skall uppdateras för. Gå till fliken Certifikat. Klicka på Lägg till och välj certifikat-filen som laddades ner enligt ovan. Om flera certifikat listas, välj det som det står Vårdgivare på. Spara.

aa